T O P

Non-Greeks of Reddit, what comes to your mind when you think of Greece?

Non-Greeks of Reddit, what comes to your mind when you think of Greece?

Goblin_Movement

Cottage cheese and goats on trees.


smashingher

Nude statues


Zen_Shot

John Travolta.


bella4864

White houses and the sea.


OvertheCounterCltr

Gyros, Olympics, and Socrates.


Phoeniks_C

Those white buildings with blue doors and such by the ocean


joebreezphillycheese

Alexander


DifficultSwim

Santorini.


cyberpeachy420

ruins and gods


jeromezooce

Tsipras, mikonos, the so called Greek debt and an amateur homemade movie that I went through a long time ago


kops042

How about koulis?


jeromezooce

The Greek restaurant in Chalcis? I don’t what are koulis; you have to teach me that


kops042

Its our new president : Kyriakos Mitsotakis.


markoalex8

Wait lol, I eat there frequently. Did you google it or knew it yourself?


jeromezooce

I googled it. I have never been to Greece :( but hey your post made me smile 😊 thx!


IshmaelTheWonderGoat

you haven't asked about Armenia, yet.


kops042

Ararat , pashinyan , artsakh , wine , yerevan , Turkish and azeri hate .


IshmaelTheWonderGoat

no perok?


kops042

No , what is it?


IshmaelTheWonderGoat

type of [cake](https://www.reddit.com/r/Old_Recipes/comments/fxy8n8/ive_been_baking_our_old_family_recipes_during/) that took reddit by storm last year. Apricot, of course, because Armenia.


kops042

That looks like a pasta flora : https://www.argiro.gr/recipe/pasta-flora/


IshmaelTheWonderGoat

hmm, it's all Greek to me!


kops042

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pastafrola In English


IshmaelTheWonderGoat

*sigh* I'm going to have to make this sometime. Thanks for the link!


kops042

Np! Are you Armenian?


ms383

Feta cheese and Disney’s Hercules


GenjiMainThatSucks

Banging every mortal chick


enzomagz

Greece


Illuminator89

Cucumber. Yuk.


DeepThroat777

That they owe us money


kops042

U r german , right?


DeepThroat777

Finnish


Melonmode

Wine, olives, purple, hoplites, philosophy, democracy, history, medicine, the Olympics, Spartans, Athenians, the Oracle, the Parthenon, Olympus, the Greek gods.


Louse-_-XVI

Cool gods, cool monunents and some smart people


Jasalapeno

Hummus


kops042

Tbh , it is pretty unknown here in Greece , its a more of a middle Eastern thing.


Jasalapeno

Orllyyy? Then what did the Mediterranean restaurants get right? Do y'all still have falafel!? Where do the lies end?


kops042

No falafel is also unknown amongst Greeks and it is viewed as a middle Eastern food.


Jasalapeno

What cool food do y'all have then?


kops042

Souvlaki , gyros , soutzoukaki , tzatziki , spanakopita , mpougatsa , prasopita ,koulouri etc


Jasalapeno

Idk how to say most of those but will definitely have to try. Shoulda said gyros to begin with


Lord-Ringo

Democracy and y’all make some good yogurt.


LettuceIsAGender

Meat, cheese, wine and white sculptures


dark_raider2004

One of the best mythology


EverGreatestxX

Ancient philosophy and philosophers. Plato, Aristotle, Socrates, Diogenes, Zeno, etc. Platonism, Aristotelianism, Epicureanism, Skepticism, Cynicism and Stoicism (which happens to be my favorite).


Horizon-Wireless

Coliseums, Greek mythos


FalconsFever

Anal